Malang Gile Mase Nie


Sambungan entry sebelum nie..


mase aku nak balik tue, da pukul 7 malam.. so aku decide nak balik teros je la ke rumah aku.. sebelum nak gerak tue, aku tengok laa minyak aku dulu.. aku tengok minyak aku ada setengah lagi.. so aku malas nak isi dekat Muadzam.. and aku cadang nak isi dekat Keratong 2.. so aku pon balik laaaa...

bawak punye bawak.. akhirnye aku sampai jugak dekat Keratong.. sampai sampai je aku pon singgah nak isi minyak laaa.. kebetulan pulak lepas isi minyak motor aku, aku rase lapar gile.. almaklum laa.. sehari suntuk aku tak makan pape langsung.. aku just minum air je.. sebab mase kat poli, aku tak lalu nak makan pon.. bukan sebab makanan kat poli tak sedap.. sedap pe.. cume aku nie kalau da berjalan, aku memang tak lalu nak makan.. tapi aku lalu minum je.. selere makan aku tak ada.. nak cakap duet tak ada, memang tak laaa.. duet aku tue ada laa jugak.. tapi mampu lagi makan pizza.. macam tue la perumpamaan nye duet aku mase tue..


ini laa masjid yang aku menginap.. aku iktikaf di sini..

so aku tanye la brother tue.. tanye same ada, kawasan tue ada pasar malam time tue ke.. and brother tue cakap ada.. so aku pon beli laa makanan aku.. lepas beli tue aku makan jap lepas tue teros jalan balik ke rumah.. tapi malang nye.. mase pertengahan jalan tue, tayar aku pecah pulak.. daaa.. problem starting kat situ.. tayar pecah.. so bile da pecah tue aku stop tepi kedai dan aku tanye diorang pasal kedai motor.. tau diorang cakap pe??

"maaf laa dik.. dekat keratong nie, kedai tutup pukul 6 petang.. atas pukul 6 petang memang tak ada lagi kedai yang bukak.. "

Da sudah.. second problem pulak datang doh.. ape lagi.. aku pon call laa parent aku bagitau diorang tayar aku dah pecah dan aku tak dapat balik malam tue.. dan aku terpakse carik masjid berdekatan dengan aku.. 
kebetulan mase tayar pecah tue, aku ada terdengar suara speaker dari masjid berdekatan.. so aku pon tolak laa motor ke masjid tue.. jaoh tak jaoh jugak laaa.. tapi akhirnye sampai jugak aku.. sampai sampai tue, aku tanye dengan orang masjid tentang sape pengerusi masjid sebab aku nak menumpang tidur di masjid diorang.. sorry laaa.. aku nie gelojoh sikit.. tapi aku mampu je bersabar.. hehehehe.. 

lepas abis kuliah masjid, orang yang aku bertanye tadi, panggil aku dan bawak aku jumpe imam masjid tue.. sebab imam tue la pengerusi masjid tue.. jumpe jumpe je, aku teros minta kebenaran untuk tidur sementara dan aku bagitau problem motor aku.. alhamdulillah imam masjid tue baik gile.. dia suruh aku tidur dalam bilik solat khas.. ada la sebab nye..

kat sini laa aku letak motor dari malam tue..

lepas solat Isyak, imam masjid tue teros bawak aku ke bilik khas untuk aku tidur.. sebelum aku bawak motor aku ke tempat bilik aku tidur.. untuk keselamatan jugak.. sampai sampai je, imam masjid bagitau aku sebab aku kene tidur bilik tue.. sebab nye ialah kawasan Keratong 2 nie banyak gile penagih dadah.. ada yang da kene tangkap.. tapi ada yang dah dilepaskan.. so aku kene hati hati.. lepas imam tue bagi warning kat aku.. dia teros balik.. aku ingat kan lepas imam tue balik, dia tak kan datang lagi.. rupa rupanye dia datang lagi dan bagi aku nasi dengan lauk untuk aku makan.. wahhhhhh.. serius baik gile imam tue.. malu aku dibuatnye.. serius..


kat dalam tue, tempat aku tidur dan ini la bilik khas tue.. sebab
bilik nie cuma bukak untuk solat raya je..

lepas makan tue, aku pon pergi la tidur.. sebab aku penat gile.. petang dah la aku jaga budak.. penat beb.. so malam tue aku pon tidur sampai laa subuh.. tidur punya tidur.. tiba la waktu subuh.. lepas subuh, imam tue lagi sekali panggil aku dan bagitau aku yang dia akan bawak aku pergi makan lepas dia anta anak dia pergi sekolah.. aku cakap okey je.. lepas tue imam tue pon balik umah.. dalam pukul 7.30 pagi, imam tue datang dan bawak aku pergi bank untuk aku keluarkan duet untuk motor aku dan lepas tue imam tue bawak aku pergi makan.. lepas makan, imam tue anta aku ke masjid semula.. dan aku pon siap siap sementara nak tunggu pukul 8.30 pagi nak pergi anta motor.. 

jam 8.30pagi, aku pergi anta motor.. aku tukar la tayar belakang aku yang pecah tue, kemudian mintak diaorang servis motor aku.. abis siap servis and tukar tayar, aku pon balik umah laaa..  balik balik jer, aku pon teros tidor.. penat beb.. serius penat..




kesian motor aku.. da bogel laaa.. hahaha..
(servis motor)


Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

First Day At New Place ^u^