Aku Cerewet Jugak



Semua orang ada bende yang diorang cerewet. Menipu la kalau cakap tak cerewet laa.. cerewet nie bukan je pasal makanan tapi banyak bende kite boleh cerewet. contohnye laa, beli baju. kite nak baju macam gempak gempak, tapi dapat baju biase biase je. tak puas ati dengan baju tue, mula la membebel bebel. tapi aku tak ada laa nak membebel bebel depan orang.. simpan je dalam hati.. bersabar je le.. hahahahha..

Semalam aku dapat mesej yang akak aku da balik kampung.. rumah parent aku la tue.. ape yang buatkan aku jadi panas tue, akak aku tinggalkan banyak gile keje rumah.. kalau setakat kemas rumah okey laa.. tapi nie tak.. akak aku tak basuh pinggan mangkuk yang dia guna. bukan itu je, kuali periuk yang akak aku gune untuk masak pon tak terbasoh.. yang paling best, dia ada mesej aku yang dia suruh aku makan puding telur dan kek yang dia buat makan sampai habis.. memang tak laa aku nak makan.. aku benci gile makan puding telur dengan kek.. gile nak pakse aku makan.. memang tak laa aku nak makan an.. grrrrr..

aku cerewet pasal kebersihan dapur.. kalau aku yang guna pon, aku akan basoh secepat yang mungkin.. asal? sebab dapur tempat kite memasak dan tempat kite makan dan minum.. tapi nie tak.. da guna tapi tak basoh.. da banyak gile pulak tue.. serius berbau kuat gile semalam.. aduhhhhh.. tension gile.. yang paling tension bile tengok mesej akak aku tue.. dia anta macam nie kat aku.

"Dib, akak tak sempat kemas rumah.. akak bangun bangun je tadi teros siap siap nak balik kampung.. nanti ko balik, ko tolong basuh pinggan mangkuk periuk kuali kat dapur tue.. akak tak sempat nak buat.. lepas tue jangan lupa kemas rumah akak.. nanti akak balik akak nak tengok rumah da siap kemas. akak balik ari ahad nanti."

wahhhhhh.. serius aku rase aku macam orang gaji pulak dalam rumah nie.. ada ke patut suruh aku yang buat. aku balik keje je da penat.. nie kan pulak, balik balik kene kemas rumah.. pehhhhhh.. penat beb.. keje kat office banyak gile.. balik je da penat.. serius aku cerewet gile bile kene buat keje nie.. serius..

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Hilangkan Bau Cili Giling / Cili Boh