Salam Aidilfitri


Assalamualaikum...

Hai korang.. amacam raya hari ni? best ke tak best? hehe.. apa apa pon, hari raya nie kene la happy.. kite kan baru lepas berperang di bulan puasa.. banyak dugaan yang kite hadapi semasa di bulan ramadhan yang mulia.. mesti semua ni puasa penuh kan.. hehehe.. kalau yang lelaki tak puasa penuh tanpa alasan, aku tak tau la nak cakap apa.. tak kan tahan berlapar pon tak boleh kan.. kata lelaki.. tak gentle la beb kalau dugaan macam tu pon tak boleh tahan.. hehehe..

Dalam bulan ramadhan kali nie, dugaan yang menimpa aku memang dasyat.. dasyat beb... ada accident.. ada putus kawan laa... ada dugaan kewangan la.. macam macam la.. tapi aku kongsikan 3 dugaan tu.. yang aku rasa terok sangat tu.. hehehe...

dugaan yang pertama, dugaan tentang kawan kawan.. putus kawan nie boleh dikatakan bende biasa bagi aku.. tapi selalunye bukan aku yang putuskan.. tapi disebabkan sikap aku rasanya.. ramai yang putus kawan dengan aku.. so bagi aku nie perkara biasa bagi aku.. tapi yang bulan ramadhan kali ni, aku sengaja marah kat kawan aku.. sebabnye aku kadang benggang dengan dia nie.. bile mencari dia, bukan main susah nak berborak.. tapi bile dia susah, senang je dia mencari aku.. so aku marah la.. tapi tak pe kot.. walaupon Allah benci melihat hambanya memutus hubungan, tapi aku tak ada cara lain nak menyambung balik hubungan kiteorang nie.. sebab aku tak ada lagi no dia.. dan aku fikir tak pe kot macam nie..daripada kiteorang dok gaduh gadoh.. hehehe..

dugaan kedua aku ialah kewangan.. orang macam aku nie kadang memang cepat boros.. tapi boros boros aku pon, aku beringat jugak.. hehe.. tapi sejak aku duduk kulim nie, aku tak sangka laa, duit RM50 aku macam senang je habis.. sebab selalunye laa.. kalau aku beli barang pape, duit rm50 tu masih boleh lagi aku menyimpan walaupon seminggu.. tapi kali ni, macam 3 hari tu macam senang je habis..dasyat gile.. hahaha.. sekarang nie aku dalam operasi scan kedai kedai murah dan boleh buat aku berjimat cermat.. hehehe..

dugaan ketiga nie, dugaan paling aku benci.. Accident.. bukan aku yang penyebabnye.. tapi ada lah budak tu.. baru abis sekolah.. bawak kerete macam gile rasanye.. tak pasal pasal aku menjadi mangsa kemalangan.. motor aku rosak terok kot.. rasa macam nak menangis pon ada nie bile teringatkan kat motor aku tue.. aku tak fikirkan diri aku tapi aku fikirkan motor aku tue sebab aku tak nak tengok orang tua aku sedeh tengok motor tue.. motor tue satu satunye kenderaan yang aku ada.. pada diri aku yang cedere nie pon, dua dua belah lutut aku cedera.. belah lutut kiri aku luka akibat terseret kat atas jalan raya dan lutut kiri aku bengkak biru sebab kene hentaman kuat dari kereta dia.. lutut aku sekarang sangat sangat sensitif dengan sentuhan.. tangan aku tak per kalau nak sentuh.. tapi kalau lutut aku tersentuh pape objek, wowwww sakit baiii... haha.. solat sekarang ni pon kene ada kerusi.. lagi satu tempat luka lain ialah kat muka aku kene cermin kerete dan kat bibir aku terkoyak sikit.. 5 hari jugak la nak makan minum tu agak terseksa sikit.. tapi tahan je la.. hehehe..

tapi pape pon.. suma dugaan tu aku masih boleh bertahan lagi.. hehe.. selagi ada nyawa, selagi aku masih bernafas, aku akan tahan.. tapi pape hal, aku malas nak cerita sedeh aku nie... dan aku cuma harap kalau kawan aku tu baca blog aku nie, aku harap dia sudi maafkan aku.. bukan salah dia pon... tapi salah aku.. aku bukan budak kecik suka gadoh gadoh.. gadoh aku tu ada sebab.. cuma aku nak ingatkan, kalau ada orang nasihatkan kite walaupon kite betol, just terima je.. kalau kite protest or tak suka, kat situ boleh bawak pergadohan macam kite nie.. tapi pape pon, aku minta maaf ek.. hehe.. aku pon salah jugak..

so korang.. sebelum aku nak akhiri kata aku ni, aku nak mohon ampun maaf pada korang sebab tak pasal pasal korang pon terbaca kisah maki hamun aku sebelum ni dan menyebabkan korang dapat dosa kecik daripada aku.. so aku mohon sekali lagi maaf daripada korang.. dan aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN..




Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks