Diuji Bukan Bererti Dibenci

.
.
- Assalammualaikum  -
~Hye guys~
.
.
Hohoho. Finally aku jumpa jugak orang yang cakap aku mister poyo. Poyo tak nak bercinta sebab nak kejar cinta agama. Weeeee. Tapi aku tak marah pon. Itu kata dia bukan aku. Kalau dah memang aku ni nampak poyo, nak buat macam mana. Aku memang suka jadi poyo. Hahaha. Kalau dulu, ada la seseorang cakap dengan aku bila aku sebut pasal poyo. Lepas tu dia cakap, "ahh poyo je". Hahaha.
.
.
Bila sebut diuji. Tak kira la diuji macam mana pon tapi janji diuji. Sapa yang tak paham tu, boleh rujuk kamus dewan bahasa. Hahaha. Sebenarnye aku malas nak buat tajok ni sebab macam pernah ada tapi biasa manusia,  bila diuji je, mula la fikir negatif. Tak ada bende lain nak fikir. Adessss. Hahaha.
.
.
Tapi itu la kelemahan seorang manusia. Berfikiran negatif itu biasa. Hehe. Aku pon kadang negatif jugak tapi kadang kene banyakkan beristighfar. Syaitan ni suka bila kita bersifat negatif. Lagi kita berfikiran negatif, lagi dia suka. Haiiyaaaa. 
.
.
Sebab itu laa Islam banyak mengajar kita menghindari daripada sifat sifat tu semua. Cuma kita je la, nak tak nak je terima. Huhu. Islam itu mudah tapi itu la, kita je cari cara menyusahkan. Haiyooo. Tapi ingatlah bila kita diuji, Allah sentiasa bersama kita. Hehehe. Okey la. Need chow. Hahaha. Bye. Assalammualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks