Maxis Free Basic Internet V2




 - Assalamualaikum -

Maaf kerana jarang online.. Bile banyak keje, susah sikit nak online. Lagi lagi bile laptop da tak ada dekat rumah, so aku nak update blog pon susah. Bukan tak boleh nak update kat henset tapi macam susah je nak post. huhuhu..



By the way ignore je ape yang aku cakapkan tu. Cume aku nak bagitau la pada yang mungkin seberapa nak suka ape yang aku nak khabarkan cerite tentang Maxis Plan Free Basic Internet v2.  Yang ni aku sendiri tanya pada Maxis Centre bagi yang bermasalah dengan maxis. Lagi lagi yang guna plan ni.



Maxis Plan Free Basic Internet v2 mungkin ada yang da tau rasenye. Sebab sesiapa yang guna plan nie akan mendapat 500mb. Sikit kan. Tapi ini la plan baru bagi yang nak guna basic ni. Yang lama pon ada yang dah kene tukar dengan Maxis FBI v2 nie. Cara nak check senang je. Bagi yang guna android, korang boleh download applikasi Hotlink Red. Dan korang boleh check status korang kat situ. Dia akan tulis Chat Sosial Percuma. Kalau ada yang da lama gune plan ni, kalau andai kata korang insan bertuah, mungkin korang tak berubah ke v2. So plan korang still unlimited tapi data transfer tu slow gile la. Nak bukak facebook pon tak lepas. Kalau nak high data transfer senang je, Hack je la. Kat facebook banyak caranye.. hehehe..


Bagi yang guna plan 4G Fast, maaf la. Anda tidak akan berjaya menukar kepada plan ni. Kalau nak tukar, boleh je. Tapi leceh la. Sebabnye korang kene pegi ke Center untuk tukar plan korang nie. Kalau still tak percaya, cuba la. Caranya simple je. Korang just tekan macam kat bawah ni.


*100*6*1#


Bagi yang guna plan biasa, nak tukar ke plan FIB ni, korang boleh guna cara sama macam atas tu. Tapi ingat, kalau korang guna plan 4G Fast tu, korang tak akan berjaya tukar kepada plan ni, kalau nak jugak tukar, pergi Maxis Center. Tukar plan kat sane sebab itu je caranya korang nak menukar kepada plan Maxis FBI nie. Tapi ingat, bile korang da tukar kepada plan Maxis FBI ni, korang akan dapat 500mb. Andai kata korang dah abis guna plan ni, jangan riso pasal kerdit korang. Kerdit korang tidak akan disentuh pon. Tapi malang nye, abis je kouta nie, korang tetap tak dapat nak guna internet. Hehehe.. Itu la masalah Maxis FBI v2 nie.. Hehehe..


Ini je kot info tentang plan Maxis Free Basic Internet v2 yang aku dapat daripada centre. Aku sendiri yang tanye diorang tentang masalah yang melanda pada yang baru nak guna plan nie. So kalau ada pape lagi yang korang nak tanya aku, Silakan. Kalau ada yang aku tak boleh jawab, aku akan pergi tanya diorang tentang masalah korang. Hehehe..

Okey la dah lewat pagi nie. Aku ada kerja sikit. Chow dulu ye. Assalamualaikum.

Comments

Cozart Shimon said…
Assalammualaikum...dekat hotlink red die tulis free social chat semua ann...tapi bile aku on data...nak chat orang pon tak boleh..
Mr. Saboler said…
Haiyooooo... maxis sudah pening ka? Hahahaha.. spttnye bila guna maxis ni, nk chat ngan orang ok je. Tapi kalau data 500mb tu dah abis, sme je la tak dapat nak mesej ngan sapa sapa.. hehehe
rahmat churaimy said…
Aku nak tanya aku guna no serawak. Masalah aku kat suni nk tukar paln fast tak boleh. Dan 1 soalan lagi plan fast 500mb hbs ke.
Mr. Saboler said…
Okey.. ini maklumat saya dapat dari center. Mereka cakap kalau ada masalah nak tukar tak jadi, awak boleh pergi center untuk tukar plan 4g fast. Dan plan tu masih ada lagi. Hehe
cd kodiang said…
free internet basic ni ada kouta ke?
cd kodiang said…
free internet basic ni berapa kouta dia?
Mr. Saboler said…
Yang latest info saya tau. Basic 500mb. And slowest speed
Syazrin Roslan said…
Bila da abes, renew kuota bape hari?
Mr. Saboler said…
Gini la.. kouta 500mb tu utk kouta bulanan. Kalau dah abis, maknenye nak guna internet, kene la beli data. Nak tunggu kouta tu renewed balik, tunggu next month la. kalau rasa was2, boleh la tanya dekat maxis center. Hehe
Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah seorang Pengusaha Butik yg Sukses, kini saya gulung tikar akibat di tipu teman sendiri, ditengah tagihan utang yg menumpuk, Suami pun meninggalkan saya, dan ditengah himpitan ekonomi seperti ini, saya coba buka internet untuk cari lowongan kerja dan secara tdk sengaja sy liat situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya Saya pun langsug hubungi beliau dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan hanya 3 hari, Alhamdulilah benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks