My Mom Detective And My Dad Jugde


setiap keluarga orang, ada cerita masing masing.. ada keluarga epi, ada keluarga tak epi, ada keluarga kaya dan selalu bersyukur dengan kekayaan mereka dan ada juga keluarga yang kaya tapi tak epi.. why?? because they forgot Allah.. emmmmm...

back to my story, keluarga aku nie keluarga yang special.. keluarga yang alim, jaga ibadah, jaga Al-Quran dan sangat pentingkan waktu solat.. tapi 1 thing yang sume adik beradik aku paling wisokan tentang mak aku.. sebab mak aku nie seorang detektif.. have six sense.. kalu ada pape je, mak aku akan bertanye je soalan kat kiteorang.. tue yang kadang kiteorang paling wiso..

tapi selalu nye menjadi kat aku.. lagi lagi bab kehidupan aku.. dulu kat sekolah, mak aku ada ramai spy.. if ada pape je masalah aku wat, mesti ada yang melapor kat mak aku.. sampai la sekarang, bile aku ada masalah belajar je kat poli, mak aku mesti datang ke poli dan tanye pensyarah kat sini masalah aku.. macam biasa, aku malu sebab pensyarah akan cerita kan masalah aku.. aku tak wiso kalu masalah aku jadi mudah.. tapi sebaliknye masalah aku nie menjadi makin dasyat pada aku.. kenape lak jadi masalah pada aku?? aku tak wat pape pon..

yup aku tak wat pape.. tapi yang menjadi masalah nye, pensyarah yang mak aku jumpe tue, akan dapat no telefon mak aku dan kat sini la alkisah paling syok bakal belaku kat aku.. sebab mase kat sekolah, 1 masalah disiplin berlaku kat aku, sekejap je mak aku dapat cerita... alaaaa... kecik je masalah nye kat aku kat sekolah dulu.. tapi berat pada mak aku.. adesssss..

tapi walaubagaimana pon, aku bersyukur sebab ada seorang mak yang amik berat pasal aku.. tentang pembelajaran aku.. tentang diri aku.. aku bersyukur tue.. tapi yang aku tak bersyukur tue, tentang ayah aku.. sebab ayah aku susah nak percaye kan aku.. sekali aku da wat masalah, bapak aku sentiasa ungkit bende yang aku wat tue dan carik pasal dengan aku tentang bende tue... cerita tak kan abis mase pergadohan tue.. tapi cerite tue akan lenyap lambat..

bende kecik yang aku penah wat pada bapak aku la.. mase darjah 4, aku ada beli jam serbe boleh.. ada lighter.. tapi aku gune dalam 3 ke 4 ari jugak la.. lepas tue aku buang sebab tak ada function da lepas abis je gas dalam jam tue.. pas tue ayah aku ungkit sebab aku membazir duet beli jam tue.. ye dulu aku budak kecik tak matang lagi.. tapi tue cite dulu.. yang menjadi kaitan nye, bile aku beli something tapi barang la, bile ayah aku nampak je barang tue, sekejap je ayah aku da carik pasal.. ayah aku cakap bende tue tak ada gune la.. aku kaya la.. last last ayah aku akan ungkit cite pasal jam lighter tue la.. sebab tue la aku cakap if ada bende ayah aku tak suke, ayah aku akan ungkit bende tue bile bile mase.. that why la aku tak suke balik umah.. sebab aku tak nak gadoh dengan ayah aku.. adessss..

tue la serba sedikit pasal my mom and my dad.. kalu la aku nak kawen nanti kan kalu ada jodoh la, my mom mesti akan soal selidik nye pasal perempuan tue.. tapi jangan ada masalah diri da la.. pakai seksi and aurat terbukak tue, kompem direct reject nye laaa.. my mom really hate about that.. seriously hate about that.. tapi aku pon benci jugak.. bukan dengan mak aku.. tapi calon macam tue.. hahahahaha...

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks