MR Saboler Itu Aku


Assalamualaikum..

S A B O L E R... aku suka name nie.. sebabnye dulu aku banyak kali kene pijak kepale.. dihina.. dicaci maki.. tapi aku tak penah sikit pon melawan.. nampak aku ni sangat bodoh sebab biarkan orang buat macam tu kat aku.. tapi nenek aku penah pesan kat aku.. kalau orang hina kite, marah kat kite, kite biarkan je.. kite bukan lemah nak melawan cakap dia tu.. tapi kalau kite melawan, bende tak kan setel.. jadi ape yang dia cakap, kite sabar je..

Sejak arwah nenek aku cakap macam tu, aku selalu bersabar dengan orang.. kalau aku nak membalas pon, aku balas dengan ayat sinis je.. dalam dunia cyber, aku banyak guna mr. saboler.. saboler ni korang pon tau kan maksudnye.. sabar la.. itu maksudnye.. segale dugaan aku selalu kene, aku selalu sabar.. 

aku bukan riak sebab aku cakap aku selalu bersabar.. tapi aku nak bagitau korang, berkat daripada sabar nie sangat sangat hebat tau.. penah sekali, mase sekolah dulu aku kene pau dengan senior aku. dia ni samseng gile la.. sampaikan sekolah aku ni blacklist name dia.. kalau ada pape hal bende buruk jadi, dia suspek pertame.. so jadikan ceritanye,  dia mintak rm1 dekat aku sebab dia cakap minyak dia abis.. aku pon tak banyak soal tak banyak songeh, aku bagi je la.. tapi mase aku bagi tu, niat aku bagi sebab dia nak beli minyak.. kalau dia menipu, dia tanggung la.. sebab dia da tipu aku.. after aku bagi tu, ramai cakap dengan aku, nape kau bagi dia duit? dia tipu kau laa.. dia nak beli rokok.. then aku balas la.. aku bagi sebab dia nak beli minyak, if dia menipu aku, dia beli rokok, dia berdose sebab tipu aku.. so lepas tu sume orang senyap je..

lepas beberape minggu, ada suatu ari tu aku nak pegi sekolah.. waktu pagi ni beb.. aku da lewat gile beb.. bayangkan da pukul 8 lebih.. lewat da nak masok sekolah.. moto aku buat hal kat tengah jalan.. tiub tayar aku pecah.. so aku pon tolak la.. time tengah tolak tu, tibe tibe datang la senior aku nie.. dia lalu 1 jalan dengan aku.. dia tegur tanya aku nape aku tolak moto aku.. aku pon bagi la tau sebabnye.. pastu dia bantu aku tolak motor aku ke kedai.. sambil tengah jalan tu, dia tanye aku.. kenape aku bagi dia duit rm1 mase dia mintak dulu tu.. aku cakap la reason aku.. aku cakap ari tu dia tegur aku dengan baik sebab dia cakap dia nak duit beli minyak.. sebab minyak dia abis.. so aku pon bagi la.. niat aku bagi sebab dia nak beli minyak sebab aku penah merasa bile moto aku tak ada minyak, dan aku kene tolak dari jauh.. so aku pon bagi la.. tapi aku ada bagitau jugak, kalau dia salah gune duit tu, aku tak salah pape pon.. dia yang salah gune duit tu.. sebab dia tipu aku.. so time borak borak tu, sampai la kat kedai moto.. sampai sampai je, dia hulurkan duit rm10 kat aku.. aku tak nak amik sebab aku tak ada hak nak amik duit tu.. sebab dia pinjam dengan aku rm1 je.. asal lak nak bagi rm10.. pastu dia cakap.. amik je la.. ari ni kau susah, esok lusa mungkin aku pulak.. time tu kau bantu la aku.. pastu dia terus blah..

so nak jadikan cerita la.. tak rugi pon nak bagi orang pinjam duit.. janji kite ikhlas.. jangan harapkan balasan dari dia.. tapi haraplah pada Allah.. so ape kaitan dengan sabar nie?? macam kes aku la.. samseng datang mintak duit kat aku.. aku bersabar je mase tu dan aku bagi je duit tu tanpa banyak soal.. kalau aku tak reti sabar, mungkin aku da fight dia da.. tapi tu la.. tak rugi pon kalau kite bersabar.. bile kite susah, jangan harapkan bantuan orang.. mintak je pada Allah.. Insya'Allah Allah akan bantu korang.. Yakin dengan Allah.. Insya'Allah korang tak kan rugi sikit pon.. Insya'Allah.. hehehe..

so kalau korang jumpe name twitter mr.saboler, itulah aku..facebook ke.. IG ke.. aku memang pakai name tu.. nama je tau.. bukan username aku.. username aku, putraadibhanis.. hehehe.. bukan nak promote, tapi just bagitau je kat korang.. hehehe...

ps: kalau korang search name tu kat google pon, korang still aku jumpe gamba aku nye.. hehehe...

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks