You Know This But You Not Do It

- with my parent -
Assalamualaikum..
Bile da besar da berkahwin, ramai di antara kite semua yang lepas tangan dengan tanggungjawab paling wajib kita kene buat.. iklan banyak tentang bende ni memang banyak.. tapi tu laa.. ramai yang tau pasal bende ni tapi diorang buat buat tak tau.. Why?? It so hard to do it this stuff.. super hard at level 9999.. tapi tu la.. bak kate pepatah.. Kacang lupakan kulit.. u know what i mean right..
tak kan la tak tau kot.. ape lagi yang aku nak kait kan selain daripada isu parent.. IBU BAPA kita.. Our Parent.. yang dulu mase kite kecik kecik, dia menjaga kite penuh kasih sayang.. okey la.. ada yang tak penah merasa.. tapi dijaga dengan penjaga.. tak kire samaada dengan baik ataupon tidak.. tapi kalau dijaga dengan seburuk mane pon, dapat jugak makan.. kalau ada yang kene carik sendiri tu, aku tak tau nak cakap ape.. tapi la back to our topic la..
ramai yang ingat kat parent dia... ramai je yang ingat.. but when our parent getting old, they think about them self.. why?? susah nak jage parent kite nie.. yaaa.. memang susah.. nak jaga ati diorang pon susah.. but macam mane pulak dengan kite mase kecik kecik dulu.. diorang okey je.. ada kadang kala diorang sakit ati jugak.. tapi berkat sabar tu buatkan mereka berjaya membesarkan kite.. okey yang da kahwin la.. yang ada anak.. how do you feel? susah tak?? same like them laa...
bile parent kite dah makin tua, mereka akan muncul sifat macam budak budak.. tapi ada masenye, diorang waras beb dan sebaliknye.. so memang payah nak menjaga parent kite.. but macam entry aku yang sebelum nie, bersabar.. insya'Allah besar ganjaran yang Allah berikan pada kita nanti.. okey? jangan la mengeluh.. memang aku tak merasa lagi.. but i will take care my parent even i know my parent sometimes they mad on me because i dont get a big job, but i still want take care of them.. 
someday, our parent will go to Allah.. so before that, we should take care of them.. susah cam ner pon, mereka still darah daging kite.. jaga la selagi diorang masih ada.. besar ganjaran nye tu.. so please laa.. jage la diorang.. okey??

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Hilangkan Bau Cili Giling / Cili Boh