Makne Perangai Aku Bila Aku Melayan Orang


Perangai aku nie kadang susah sikit nak paham.. aku pon baru paham dengan perangai aku nie sejak sebulan yang lepas.. nak jadikan cerita nye, aku selidik dulu perangai aku nie.. kenape aku selalu macam nie kat orang nie tapi kat orang nie aku biase je.. bukan tue je.. aku ada gak kaji perangai aku dari sejak masok poli lagi.. aku pelik kenape kawan yang aku rapat mase sekolah dulu menjadi makin tak rapat dan pelik tapi musuh aku yang selalu menyakitkan hati aku tapi aku tak balas menjadi sangat rapat dengan aku.. bile aku selidik semua tue, baru la aku tau maksud nye.. hehehe..

1) Bila aku peramah dengan orang
     aku nie suke menjaga hati orang tanpe pikirkan diri aku. bile ada orang dalam kesusahan semase tengah jalan, aku sanggup behenti dan bantu diorang. tak kira la orang tue aku kenal ke tak. tapi aku tak ada la mengharapkan balasan.. sebab aku bangga dapat bantu orang. tapi tue mase atas jalan raya.. kalu pada orang sekeliling, aku peramah sebab orang sekeliling aku selalu dengan aku. bila aku susah, diorang akan bantu. tapi bile aku da jaoh da tinggalkan tempat tue, hubungan aku sangat sangat renggang.. bukan diorang yang renggang kan tapi diri aku sendiri yang renggangkan secara automatik. dasyat kan..

2 ) Aku layan dia terok tapi pada orang lain aku layan baik je
      haaaa.. yang nie la yang selalu jadi persoalan pada diri aku.. kenape aku selalu layan dasyat gile pada si manusia nie tapi pada orang laen baik je aku melayan diorang. bile aku selidik perangai aku yang nie, rupe rupenye kawan macam nie la yang lagi rapat hubungan dia dengan aku. bagi yang perempuan bila aku melayan macam nie, maaf ek, aku tak tau pon kenape aku melayan korang macam nie.. tapi selalu nye bile aku da melayan perempuan macam nie, sebenarnye hati aku suke pada dia.. aku tak tau kenape.. aku lebih cepat memahami dia daripada orang yang aku melayan secara baik.. maaf ek.. 

3) Bila Aku buat lawak
      untuk memulakan sesuatu perbualan aku dengan orang, aku selalu nye buat lawak dulu.. tujuan nye simple je. kalau aku buat lawak, orang tue pulak membalas, that mean aku senang gile nak rapat. hehehe.. tapi kalau la aku buat lawak tapi orang tue tak membalas malah menyakitkan ati aku pulak, orang tue jenis tak suke orang annoying walaupon cube nak mengembirakan dia..

tiga tiga peragai nie memang ada dengan aku. selalu nye perangai yang aku selalu gune yang no 3 la.. sebab aku bosan kalau tak wat lawak dengan orang. bergurau tapi lawak pon aku suke gak tapi kalau orang tak membalas.. alahai sakit lak ati kita.. adesssss.. tapi tue kan perangai orang.. ape yang aku boleh wat kan.. hehehe.. 

sebenarnye aku saje tuliskan cerita tentang perangai aku nie. sebab aku nak bagitau pada korang ini la peranagai aku kalau korang jumpe aku nanti.. itu pon kalau jumpe dan kenal aku la.. hehehhe.. kalau korang kenal aku lagi, nie id wechat aku putraadibhanis.. carik la kat wechat.. nanti korang jumpe.. dan yang pasti nye, add la aku nanti ek.. hehehehe.. bye.. Assalamualaikum..

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks