Thanks Mom Thanks Dad



Ari nie aku serius sangat sangat penat beb.. Balik balik keje tadi da pukul 7.48 malam da.. Sampai umah sewa je, ape lagi cepat cepat mandi and then teros solat Maghrib.. Penat tue memang terase laaa... But itu semua tak ada laa terok sangat sampai kan boleh buatkan aku menangis beb.. Tak ada laaa sampai kuar air mata beb.. Tapi rase macam bersyukur laa dengan 1 perkara nie...

Setiap kali aku pegang duet, kat tangan aku mesti tak lebih daripada RM100 beb untuk sebulan perbelanjaan aku.. Sikit kan... Tapi yang sedikit tue laa aku mampu meneruskan kehidupan aku setiap hari setiap detik.. RM100 untuk belanja makan minum dan minyak motor aku.. itu baru minyak.. if motor rosak, mau makan beratus ratus.. Aku bukan lelaki yang suke bawak motor speed normal je beb.. Aku nie ex-Rempit yang suke motor laju.. Tapi tak ada laa aku suke modified gile gile.. Sekadar lepas untuk top speed motor aku cukup laaa..

Okey laaa.. Back to my main topic.. Aku bersyukur dengan mak ayah aku sebab nye disebabkan diorang laaa, aku reti memasak.. Memasak tue memang patut kite kene tau.. Tapi aku nie dulu penakut dengan api... Aku ada kes dengan api nie.. Tapi disebabkan mak ayah aku.. Diorang pakse aku memasak.. Menu simple aku telur masak kicap.. Itu menu pertame aku yang aku reti masak.. lepas tue baru laa Nasi Goreng.. Tapi mak ayah aku ada cakap, tak kire sedap ke tak sedap ke yang aku masak.. Makan je.. Bukan apa.. Belajar dari kesilapan ape yang aku wat.. Nanti bile nak masak menu same, boleh laa tau ape kekurangan menu tue dan ape yang patut tambah nanti.. Tapi mak aku ada cakap, jangan membazir.. kerana membazir itu amalan syaitan dan makanan kita akan nangis apabila dia tengok kite buang dia.. sebab itu laa kite kene bersyukur dengan apa yang kite dapat.. Nanti baru laa rezeki datang bergolek pada kite.. hehehe..

Well, sebab tue laaa walaupon aku ada RM100 je, aku bersyukur sangat beb.. sebab nye aku only RM30 je, aku beli bahan memasak.. Bawang merah, garam, cili, bihun, cili boh, ikan bilis, kicap dan sos cili.. Dengan bahan nie je, aku da mampu bertahan selame sebulan.. kalau ada beras, bawang merah, cili dan garam pon aku da boleh je buat makan.. kalau ada beras dengan garam pon aku boleh buat makan.. senang cite, ada pape bahan pon, aku still boleh masak.. ini semua anugerah daripada Allah sebab bagi aku idea untuk memasak.. rase tue memang penting, tapi kalau da masak tue, makan je laa.. jangan membazir sedikit pon.. okey.. hehehe..

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Hilangkan Bau Cili Giling / Cili Boh