Susah Nak Dapat Solat Khusyuk


Selame nie aku ingat kan la, nak solat khusyuk nie senang je.. ape yang kite perlu wat, just kosongkan otak kite je.. then senang la dapat solat dengan khusyuk.. tapi aku salah.. sebab banyak dugaan nye sebenarnye.. serius..

Nie cerita tadi semase aku nak solat Tahiyyatul masjid, serius aku cakap otak aku melilau dengan banyak suara.. suara khutbah tue laen la.. tue tak dikire.. yang aku maksudkan banyak suara tue ialah suara yang berade dalam otak aku.. do you who right.. yup.. JIN or pendek kate SYAITAN...

bende nie berlaku semase aku tengah solat Tahiyyatul Masjid, okey dalam tengah solat tue, ada suara bercakap cakap dalam otak aku.. tapi aku wat tak tau je la.. sebab aku tengah solat kan.. dalam rakaat pertama lepas sujud.. pastu bangun kan.. mase rakaat ke2, tibe tibe suara tue cakap dengan aku..

"HYE ADIB.. KO SUJUD SEKALI JE LA TADI.. KO TAK BUAT DUA KALI PUN"

dalam mase tue, aku terbalas dalam ati..

"EHHHHHH!! ye ke aku sujud sekali je?? nak sujud balik ke ek?? "

haaaa... nampak tak aku dikacau.. tapi aku solat la macam biasa.. aku teroskan solat tue.. tapi aku cakap la.. serius nie paling terok laaa... sebab aku dikacau mase nak solat Tahiyyatul Masjid.. selame nie aku kene kacau kat dalam bilik je mase nak solat la..

tapi an.. batal ke ek solat aku tadi??? aku ragu ragu lak.. adesssssss...

Comments

Ainina Ryzma said…
if ragu2 sma ad sah or x solat yg dilkukn, btul ke kte dah lkukn smua rukun solat tu, awk solat lg skli. x salah pun. if yakin dgn solat yg dilakukn tu btul, xprlu solat lg skli. ni pemahaman yg sy dpt la. jika slh, tlg btulkn.
Lelaki Gentle said…
owhhhh.. gitu ke..
emmmm.. terima kasih awak

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks