Salah Sangke Boh - bahagian II

Assalamualaikum..

sambungan daripada sebelum nie..

tapi bile aku balek umah, no kes la yang berlaku.. tapi semalam.. aku ada perancangan dengan member aku kat MELAKE.. laki boh.. kami merancang nak jalan jalan sampai ari ahad.. dan mase kul 6 semalam, aku kol mak aku sebab aku dapat panggilan dari kawan aku, aku dengar duet pt kiteorang masok 29 haribulan 1 tahun 2013 pulak.. aku bagitau mak aku pasal tue la.. pas kol tue aku tunggu la bas ke MELAKE dan bile sampai je bas tue aku teros naek..  tapi bile aku naek bas ke melake dan da sampai pon ke melake, aku dapat pulak panggilan daripada member aku tue.. korang tau dia cakap pe??

"wehhhh bob, aku mintak maaf sangat sangat.. aku ada hal penting beb.. aku kene pegi JOHOR. sedare aku sakit.."



pehhhh.. aku sampai tepat tepat kat MITC kul 9 malam beb.. mane aku nak pegi beb.. aku da blurrrrr.. Alhamdulillah.. aku dapat ilham.. pas tue aku pergi ke kaunter tiket MARALINER, aku tanye kat kaunter, ada tak tiket ke MUADZAM SHAH.. dia kate tak ada.. Ya Allah.. aku tak tau nak wat pe da time tue.. aku tawakal je.. pas tue aku tanye lagi.. ke SEGAMAT ada tak.. dia kate tak ada.. last last dia cakap cam nie..

"cam nie la dik.. adik beli tiket ke MUADZAM yang esok punye tapi naek malam nie, kot ada tempat kosong adik naek la.. tapi kot tak ada tempat kosong, adik datang ke kaunter, adik amik duet adik.."

pehhh.. bile dengar cam tue, siyes aku bersyukur dan aku berdoa pada Allah agar beri la aku balek ke poli, tak pon bagi la aku tempat tinggal untuk aku tinggal sementare tunggu ari esok ari sabtu.. dan alhamdulillah bas tue ada jugak yang kosong.. syukur gile beb.. dan aku sampai ke poli dalam kul 12 pagi.. dan lagi sekali, poli aku kosong.. dan aku dok je le bilik.. online jap.. pas tue bammmmm... tido..

kul 5 pagi mak aku kol aku, kejut bangun solat subuh la.. sebab mak aku tau kat poli nie tak ada orang selen aku.. dalam perbualan aku ngan mak aku tue, mak aku suruh balek lak.. aku tanye nape lak.. then mak aku cakap balek je, jangan banyak tanye.. pehhhh.. lagi sekali aku bangun pagi.. mandi mandi teros amik teksi balek umah..

sampai je umah tadi.. aku tanye mak aku.. kenape suruh aku balek la.. cuti kejap je.. tapi mak aku cakap kan cuti ko sampai 29 haribulan 1 nie.. aku cakap bile mase lak.. yang masok tue duet ptptn bukan nye cuti poli sampai 29 haribulan 1 nanti.. mak aku cakap.. laaaa.. laen kali jangan cakap pt, cakap je ptptn.. mak dengar aku cakap cuti sebab mase mak aku jawab telepon semalam tue, tue telepon ayah aku..ada masalah cikit kate mak aku la.. pas tue tadi bile ayah aku tau da salah dengar tadi, ayah aku cakap.. tak pe la.. dok umah pon bagus gak.. cafe kan tak bukak.. sok pagi pagi boleh tolong ayah kat kebun.. hahaha.. 
wat pengetahuan sume.. kat umah nie, cume aku je la anak ayah aku yang boleh diharapkan tolong ayah aku kat kebun daripada adik abang aku yang laki tue.. malas je memanjang.. hahaha..


dan sekarang.. alang alang da balek umah.. aku pon.. layan la RUNNING MAN 125.. hahaha.. da balek kan.. so boleh la layan.. kalu kat poli, hampeh gile.. tak boleh nak layan langsung.. hahahaha.. okey la.. nak sambung layan nie.. hehehe..
nak layan tengok masjid nie jap.. hehehe..

Comments

mak rindu kot kot.. BTW duk mane? saya duk ganu, kampung pulau rusa.. berenang skejap kat sungai kuala terengganu sampai ah kat masjid tu dekat peh je
Lelaki Gentle said…
Sy dok n9, jempol.. Wahhhh untung la dekat an.. Hehe.. By da way.. Lawa blog.. Sape yang design tue...
base code amek dari org, edited 98% by myself,, abih border background header sidebar tukar.. nak tema kucing hehe
elyna mirsada said…
lepak kt masjid kristal ek,ehehe
Lelaki Gentle said…
Wahhhhh... Caya la... Sy nie hampeh tak pandai edit.. Just reti wat simple2 je.. Hahahaha.. Trok kan.. Hehehw
Lelaki Gentle said…
Lepak solat zohor jap.. Then snap snap.. Hahaha..

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks