Kene Mengalah Jugak Walaupon Kite Betol

Assalamualaikum..


hehehe.. rase rase nye ada lagi tak yang tak tido pagi pagi nie?? mesti ada kan.. hehehe.. kot yang ada tue, jum kite blogwalking pagi pagi nie nak.. hehehe.. tapi korang la kene drive aku.. aku dok blakang je.. okey??? hahahha...

okey la.. back to my topic.. pernah kan kite berdebat dalam 1 community tue kan, pas tue kite bergaduh sebab bile kite bagi pendapat kite tue, orang tentang kite gile gile.. pernah kan berlaku cam tue kan?? 

dan perkare nie selalu berlaku kat aku.. dan  wat pengetahuan sume.. aku selalu cepat pikir negatif bile orang tentang pendapat aku.. bile diorang tentang gile gile pendapat aku, aku akan cakap dalam ati aku cam nie...

"pehhhh.. ko pikir diri ko je la.. orang laen ko tak pikir arr..."
"ahhhhh.. korang je la yang busy, abis aku nie tak busy ker?? aku pon banyak keje nak wat lak... siat..."
"ko pikir tentang geng geng ko je la.. abis aku nie bukan dalam 1 community ngan ko ke.. aku pon ada hak nak bercakap la.. asik ko je betol.. dan aku je asik salah.."

haaaa.. lebih kurang cam tue la aku akan pikir bile orang suke tentang pendapat aku.. tapi kejap je aku pikir negatif cam tue.. pas tue aku akan positifkan minda aku cam nie lak..

" mungkin diorang cakap cam tue sebab diorang selalu nampak aku senang lenang pegi sane kot..."
"haaaa.. nie mungkin dia tanye dak tue, sem depan dak nie ada tak.. dak tue ada ke tak.."

aku akan pikir balek la ape yang diorang akan cakap kan.. sebab ape aku akan pikir cam tue.. sebab aku tak nak aku yang stress sorang sorang.. daripada aku pikir tentang diorang.. lebih baek aku pikir pasal mase depan aku kan.. lebih berfaedah dan bermanfaat.. hahahha...

tapi kalu korang nak menang gak, korang kene ingat bende nie.. kalu kate kan pendapat korang diterime sume orang kan.. korang kene ucap "ASTAGFIRULLAHAL A'ZIM".. kenape aku cakap cam nie.. mungkin cadang korang baek pada setengah orang tapi buruk pada orang laen.. macam tue jugak bile cadangan korang tak diterime orang laen, korang kene ucap "ALHAMDULILLAH".. 

tak perlu marah.. sebab syaitan suke kite marah.. bile kite marah marah, syaitan akan API KAN kite lagi dan lagi.. dan kalu korang dalam 1 community tue, korang kene COOL je.. tak payah nak HOT la.. wat dose je.. hehehe..

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Hilangkan Bau Cili Giling / Cili Boh