Edisi Agama!!! Menyambut 2012


Assalamualaikum...

seperti mane kite tau..mulai esok kita akan menyambut 2012 kan..ramai gile yang epi menyambut tahun tue..kenape epi??kalu aku epi laen la cerite..sebab bufday aku da dekat..7 january je..tapi bagi orang laen tak tau la..epi gile la katekan..

tapi yang epi tue cume orang orang yang tertentu je..tapi bagi orang yang selalu ingat mati...dia sentiasa takot setiap kedatangan tahun baru..tau kenape??sebab kite sume da tau..aku memang tak caye 2012 nie kiamat tapi aku takot jugak sebab sekarang nie penanda kecik da ada da..

dulu kite epi gile gile sebab tsunami tak ada kat malaysia..tapi epi tue kejap je..sebab walaupon tsunami tak ada tapi banjir yang menimpa di Malaysia nie telah menyebabkan ramai yang da meninggal dunia..pernah ke kite sangke yang negara KITE Malaysia nie banjir??siyes tak penah kan..

kalu ada pon,sume orang kate tue bepunce dari masalah sungai tersumbat nie la tue la..macam macam andaian ada walaupon tue betol...tapi ape yang aku nak katekan nie..tak pelu la kite epi sangat..walaupon kite rase kawasan yang kite duduk nie tak kan ada pape..tapi ketahui la..orang yang duduk bandar tue pon tak sangke gak bahawa bandar tue akan dinaiki banjir..bagaimane pulak yang kite nie??yang duduk di kawasan pendalaman nie???tak ke kite patut rase takot jugak??

kalu korang tak ada rase takot la..aku tak tau nak kate pe...orang yang sentiase beribadah pon sentiasa rase takot akan kematian yang sentiase menunggu dia..ape tah lagi pada kite kan..so renung renung kan ape yang aku katekan nie...bukan untuk aku je..tapi untuk kite bersame..
 

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks