Solat dulu

Assalamualaikum


malam nie bob nak bercerite tentang pengalaman bob...bende nie nampak biase tapi kalu korang biarkan teruk akibatnye...
bukan ape..bob sebenarnye tak pandai bab agama nie..tapi bob nak berkongsi cerite je pada korang..
nie bukan cerita bohong tapi reality..macam nie..
tau ke korang bile kite mati??tau ke kite mati macam mane??adakah kite mati kene langgar??kene tembak??sume orang tak tau kan..
macam tue jugak dengan bob..dulu ada la sem 2 nie bob kuar dengan member bob..mase tengah bawak motor tue..bob hon motor..bob bagitau kawan bob supaye behenti solat zohor dulu..dia pon set je..
tapi bile sampai je kat masjid..dia kate dengan bob dia nak pergi makan jap..bob pon kate okey la..sebab bob ingat dia pergi solat zohor nanti..
tapi pas bob solat zohor..bob tengok dia ada kat luar pagar masjid..tengah rem rem moto..so bob pon bawak moto bob pergi kat dia..bob tanye dia..dia da solat ke belum..tapi dia kate dia PERIOD..mak aiii..dia jantan..tapi kate period..pas tue bob cakap la..solat dulu.nanti ada pape hal belaku nanti kite tak tau..kalu ada malaikat maut kat depan nanti macam mane??
dia diam je..tapi dia tetap tak pegi solat zohor gak..bob pon senyap je la...
mase tengah tengah bawak moto tue...ada moto nie nak belok..orang yang bawak moto tue main belok je..and member bob tue la kat belah kiri..so bile orang tue nak masok simpang kiri..orang tak pandang belakang ke ape..tapi main belok..member bob nie pon terkejut..and then...

eittttttt...kebabommmmmmm....

belaku la kemalangan..orang tue tak cedera pape pon..moto dia pon ada rosak pape tapi calar cikit je..tapi member bob tue luke banyak la..bob bernasib baek sebab bob mase tue jaoh cikit dari diorang..so bob sempat break....
pas tue naseb baek la ada klinik berdekatan..ada kete tue tumpang kan member bob tue ke klinik..dia dapat rawatan kecemasan..
pas tue bile dia da kuar da..bob cakap la..betol cakap dia..dia PERIOD..tak boleh sembahyang..
mane tak nye..tangan dia luke terok..kat kaki dia pon same..so bile bob cakap cam tue dia diam je..

sebenarnye bob bukan nak mengejek dia..tapi bob bagi sindiran kat dia..bia dia sedar..bukan ape..kite kene selalu beringat..kite tak tau pon ape belaku kat kite pada mase kelak..
korang mesti tak tau cerite bob mase 1.1.11 kan..korang klik sini kalu nak tau pe yang berlaku kat bob mase 1.1.11...mase tue bob da solat magrib da..tapi dengan takdir Allah s.w.t..bob excident jugak lepas magrib tue..nie bukan sebab bob tak solat ke ape..tapi bob da solat..tapi perkare nie da berlaku atas kehendak Allah s.w.t..bende da tak boleh di elak..
ape yang belaku..korang tetap kene solat dulu..kalu berlaku kemalangan tue..walaupon da solat..korang kene bersabar dan pasrah atas ape yang berlaku kat korang..kalu korang excident then korang meninggal dunia..korang akan disambut baek oleh malaikat kat kubur sebab korang da solat..tapi kalu tak solat mase tue..mau malaikat jumpe korang dengan muke dasyat..
korang tak nak kan bende tue belaku..
so kite kene la beringat sebelum kene..

SEMBAHYANG LA KAMU SEBELUM KAMU DI SEMBAHYANGKAN 

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks