Sume Orang Berhak Wat Keputusan Sendiri

Assalamualaikum



bile cakap pasal hak nie.. hak kite ada banyak..tapi kalu kite salah gune hak kite, maka silap besar la kite kan.. tapi setiap hak yang kite tue kene la berpikir dulu kan.. 

kate kan la.. nie nak cerita tentang hak sebagai kawan dan hak sebagai tuan rumah serta hak seorang tetamu.. nie info untuk semua orang la..

kate kan la kite dengan si fulan.. kite dengan si fulan nie kawan kawan la jugak.. kalu kat kolej, kite dengan dia selalu makan same same.. then ada 1 ari tue, kite nak balek umah.. tibe tibe si fulan tue cakap dia nak ikut kite balek umah kite.. kite boleh jer ajak dia datang umah kite, cume sebelum kite nak wat keputusan untuk ajak dia datang ke rumah kite.. better kite tanye dulu pendapat parent kite macam mane... boleh tak bawak member datang umah kite.. 

kalu kite da tau yang rumah kite ada sedare ramai pas tue kite lak nak mengajak si fulan ke rumah kite dan kebetulan lak parent kite kate okey.. kite boleh je bawak member kite tue datang umah kite.. tapi sebelum nak mengajak tue, better kite pikir tentang parent kite dulu.. ye la.. kat umah kan ramai sedare tak kan kite nak bawak member kite datang umah lak.. bukan tak boleh pon.. boleh je.. tapi pikir la kalu korang ada kat tempat parent korang, mesti parent korang serabut pikir pasal duet sebab anak kawan dia nak datang umah.. pas tue da la kat umah ada sedara ramai.. wahhhh mesti kene kuarkan duet banyak..

tapi parent kite nak jage aty tetamu, parent kite tak kan cakap la pada kite... dia akan sentiasa senyum dan wat kan orang tak sedar pon parent kite tengah pikir pasal duet.. aku pon same kalu nak bawak kawan datang umah aku, aku akan kol mak aku dan aku tanye la... kat umah ada sape.. kalu ada adik bradik aku, aku tak kan bawak kawan aku balek, sebab umah aku kecik.. pas tue mak aku mesti beli banyak laok untuk kami sume... so aku pon tak bawak la..

sebagai member pulak.. bile kawan kite kate dia tak boleh bawak kite ke rumah dia last last minit, jangan lak kite marah pada dia.. jangan maen tuduh dia macam macam.. tanye la dia dulu.. mane la tau umah dia ada ramai orang ker, so kite redha je la.. kalu dia bawak kite kat umah dia lak, kite da jadi tetamu umah dia kan.. so bile sampai kat umah dia, jangan lak kite wat macam rumah sendiri event dia suruh wat macam rumah sendiri.. ce tebal sikit muke tue kat umah orang..pas tue jangan lak banyak merungut bile sampai je kat umah dia.. hormati tuan rumah event tuan rumah tue jenis peramah dan baek..

so aku nak cakap kan kat sini.. kite sume ada hak.. hak nie macam macam bentuk ada.. tapi jangan la salah gune hak tue ek..heeheheehehe...

Comments

Popular posts from this blog

Plan Maxis Free Basic Internet

Maxis Free Basic Internet V2

Pengalaman Menjadi Ahli Geng Kaki Seks